Set Cookies

Medtronic maakt op deze website gebruik van Google Analytics, een webanalysedienst die uw gebruik van de website analyseert door middel van het gebruik van cookies. Uw IP-adres wordt door Google geanonimiseerd waardoor tracking op individueel niveau technisch onmogelijk is.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar ons Cookiebeleid.

Hieronder kunt u aangeven of u voornoemde cookies toestaat.

Cookies niet toestaan Cookies toestaan

Click here for English.

Medtronic uses Google Analytics, a web analysis service that uses cookies to analyze your use of this website. Google depersonalises your IP address, making tracking at an individual level technically impossible.

For further information, please refer to our cookie policy.

Below you can indicate whether you accept the aforementioned cookies.

Reject cookies Allow cookies

Klik hier voor Nederlands.

Het verhaal van Theo

Twintig jaar geleden werd ik voor het eerst geopereerd aan mijn rug. Dit ging toen niet optimaal en ik moest na drie maanden weer geopereerd worden op dezelfde plaats. Daarna was er niets meer aan te doen en moest ik met de pijn leren leven.

De uitstraling en uitval van mijn benen waren niet om te houden, zelfs niet met therapie. Na een aantal andere ziekenhuizen geprobeerd te hebben, kreeg ik een TENS-apparaatje waarvoor ik vaak elektrodes op mijn rug moest plakken.

Toen na een jaar mijn rug en huid helemaal stuk waren, ontmoette ik een man die vertelde dat er een andere behandeling was: een soort pacemaker en die wilden ze wel proberen bij mij. Ik had voor mijn gevoel geen keuze, dus ik ben er mee begonnen. Omdat het kastje niet helemaal in mijn lichaam zat, was het moeilijk om het op de goede plaats te houden.

Ik kwam kort daarna in contact met Medtronic en kreeg als een van de eersten een volledig geïmplanteerde neurostimulator. Dit gebeurde in Heerlen en was voor mij een hele grote uitkomst, want de pijn verminderde daarmee ineens met 50%. Ik was in handen van een goede arts die me altijd te woord stond als er problemen waren. En als hij iets niet wist, kon ik altijd naar Medtronic bellen.

De mensen daar kenden mij en ik hen; dus het ging heel goed ... tot het moment dat je een nieuwe batterij moest hebben en dat was bij mij elk anderhalf jaar. Dus weer van ver naar het zuiden rijden en weer een paar dagen in het ziekenhuis liggen.

Ongeveer een jaar geleden moest ik ook weer een nieuwe batterij hebben en toen ik bij de arts kwam, constateerde hij echter dat de elektrode in mijn rug niet goed zat. Ik kreeg een nieuwe neurologische elektrode en een nieuwe neurostimulator, de RestoreAdvanced. Dit was een nieuw soort stimulator voor mij: ik kan bij deze zelf de batterij opladen en hoef minder vaak naar het ziekenhuis. Nadat alles opnieuw was afgesteld, gaat het nu heel goed. Ik kan nu één been harder neerzetten dan het andere, iets wat heel fijn is als je uitstraling hebt naar de benen.

Met Medtronic en het ziekenhuis heb ik vaak contact, en wordt er gecontroleerd of alles goed gaat. Mocht er iets niet goed zitten, dan bel ik naar het ziekenhuis. En weten ze het daar ook niet, dan neem ik contact op met Medtronic; zij weten het meestal wel op te lossen.

Het opladen gaat heel fijn: ik bevestig de oplader met een band aan mijn lichaam en ga op de bank zitten met de laptop op mijn schoot. Na een paar uur ben ik dan weer 'geladen', zoals we dat thuis zeggen. Dit is de fijnste therapie die ik in de loop der jaren heb gekregen. Wij zeggen thuis dat het een 'gezonde pijnstiller' is, beter dan een paracetamol.

Ik heb er helemaal geen last van; je kunt voorzichtig zwemmen, (aangepast) sporten en fietsen, noem maar op. Ik ben zelfs weer een beetje aan het werk, een paar uurtjes in de week. Je hoort er weer bij en dat is ook wel heel belangrijk voor mij. Ook het feit dat je niet meer zo vaak naar het ziekenhuis hoeft, is fijn.

Mocht Medtronic ooit weer op zoek zijn naar proefpersonen voor een nieuwe therapie voor chronische pijn: ik stel me altijd beschikbaar, want (bijna) zonder pijn leven is heel wat waard.

In dit verhaal worden de ervaringen van één persoon weergegeven. Niet iedereen zal dezelfde resultaten ondervinden. Neem contact op met uw professioneel zorgverlener voor meer informatie over de behandelmogelijkheden.

Section Navigation

Additional information

Contact Us

Medtronic Nederland
Medtronic
Larixplein 4
5616 VB Eindhoven
Nederland
work
Voor algemene vragen:
Tel. +31 (0)45-5668000
Fax +31 (0)45-5668668
MEDISCH-INHOUDELIJKE VRAGEN?
NEEM CONTACT OP MET UW ARTS


Voor ziekenhuizen:
Tel. +31 (0)40-7117555
Fax +31 (0)40-7117522

Customer Care:
Diabetes:
E-mail
MITG (voorheen Covidien):
Tel. +31 (0)20-2061470
Orders MITG (Covidien):
E-mail
Overige producten van Medtronic: E-mail
Orders Medtronic:
E-mail

CareLink-helpdesk voor patiënten met een ICD, pacemaker of Reveal:
Tel. 00800-26663282
work
Voor diabetes-patiënten:

MiniMed Care Diabetes Nederland
(vragen over diabetesproducten):
Tel. 0800-3422338
Tel. +31 (0)45-5668291
Iedere werkdag van
08.30 - 17.00 uur
Netherlands