Set Cookies

Medtronic maakt op deze website gebruik van Google Analytics, een webanalysedienst die uw gebruik van de website analyseert door middel van het gebruik van cookies. Uw IP-adres wordt door Google geanonimiseerd waardoor tracking op individueel niveau technisch onmogelijk is.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar ons Cookiebeleid.

Hieronder kunt u aangeven of u voornoemde cookies toestaat.

Cookies niet toestaan Cookies toestaan

Click here for English.

Medtronic uses Google Analytics, a web analysis service that uses cookies to analyze your use of this website. Google depersonalises your IP address, making tracking at an individual level technically impossible.

For further information, please refer to our cookie policy.

Below you can indicate whether you accept the aforementioned cookies.

Reject cookies Allow cookies

Klik hier voor Nederlands.

Veelgestelde vragen over de MyCareLink™-patiëntenmonitor

Hoe weet ik of ik een geïmplanteerde pacemaker heb waarvoor ik handmatig gegevens moet verzenden of dat automatisch gegevens verzendt (wanneer ik slaap)?

Uw arts of iemand van het controlerend ziekenhuis vertelt u welk type hartimplantaat u heeft en hoe dit apparaat gegevens naar het ziekenhuis verzendt.

Kan ik reizen met de MyCareLink™-patiëntenmonitor?

Ja. De MyCareLink-monitor is een klein, licht en hanteerbaar apparaat. Door de eenvoudige instelling, werking en wereldwijde mobiele dekking is hij praktisch in het gebruik, waar u ook maar heen gaat. U kunt probleemloos door de beveiligingspoortjes op een vliegveld lopen. Zorg ervoor dat u altijd uw identificatiekaart van uw geïmplanteerde pacemaker bij zich heeft, voor het geval het luchthavenpersoneel hiernaar vraagt.

Kan ik naar het buitenland reizen met de MyCareLink-patiëntenmonitor?

Ja. De wereldwijde mobiele technologie van de MyCareLink-monitor zorgt voor verbinding in de meeste landen waar een mobiel telefoonsignaal beschikbaar is. Als u de dekking in een specifiek land wilt controleren, gaat u naar: http://maps.mobileworldlive.com/index.php.

Als ik geen standaard telefoonlijn of mobiele telefoon nodig heb om gegevens te verzenden, hoe werkt de monitor dan eigenlijk?

De MyCareLink-monitor bevat in feite de belangrijkste onderdelen voor een mobiele verbinding, op basis van een overeenkomst met de Vodafone-netwerken. U heeft alleen mobiele dekking nodig om gebruik te kunnen maken van deze service.

Kan ik de MyCareLink-patiëntmonitor uit het stopcontact trekken?

Monitor altijd aansluiten op netstroom

Het is belangrijk dat de MyCareLink-monitor altijd aangesloten blijft, zodat de gegevens automatisch kunnen worden verzonden zoals dat door uw arts is ingesteld. Op deze manier zorgt u er ook voor dat alle beschikbare software-updates op de monitor worden geïnstalleerd. De MyCareLink-monitor is echter een draagbaar apparaat en u kunt het uit het stopcontact trekken om ergens anders weer aan te sluiten, bijvoorbeeld wanneer u op reis bent.

Bestaat er kans op storingen tussen de MyCareLink-patiëntenmonitor en andere apparaten?

Op het moment dat er gegevens worden verzonden, moet u televisies, computerbeeldschermen, mobiele telefoons en andere draadloze apparaten (met name Bluetooth-apparaten) die zich binnen twee meter van de MyCareLink-patiëntenmonitor bevinden, uitschakelen.

Wanneer moet ik informatie uit mijn geïmplanteerde pacemaker verzenden?

U moet gegevens verzenden volgens de aanwijzingen van uw arts.

Stuurt de MyCareLink™-patiëntmonitor elke dag informatie naar het ziekenhuis?

Informatie wordt verzonden volgens een planning of volgens de instructies van uw arts.

Hoe weet ik of de gegevens goed verzonden zijn?

Als de gegevens goed verzonden zijn, verschijnt er een groen vinkje op het scherm van de monitor. Als u geen groen vinkje heeft gezien, verschijnt er een datum op het scherm om aan te geven dat het verzenden van de gegevens is geslaagd.

Als ik een paar dagen weg ga, moet ik de MyCareLink-patiëntmonitor dan meenemen?

Dit hangt af van uw persoonlijke situatie. Bespreek dit met uw arts.

Wat betekent het lampje aan de zijkant van de monitor?

Het lampje aan de zijkant van de monitor geeft aan dat de monitor op netstroom is aangesloten en gebruiksklaar is.

Ik heb thuis draadloos internet. Zorgt de MyCareLink-monitor voor storingen?

De MyCareLink-monitor zou niet voor storingen moeten zorgen in het draadloze internet, zolang de MyCareLink-monitor minstens twee meter bij draadloze thuisnetwerkapparaten uit de buurt blijft.

Moet ik het grootste deel van de tijd in de buurt van de MyCareLink-monitor blijven?

U moet alleen in de buurt van uw MyCareLink-monitor blijven op de tijdstippen van de geplande verzending of als iemand van het ziekenhuis u heeft gevraagd om handmatig gegevens te verzenden. In alle andere gevallen kunt u gewoon uw eigen gang gaan. Voor instructies over de manier waarop en de plaats waar u de MyCareLink-monitor moet plaatsen, zie onze MyCareLink-patiëntenbrochures:
 

 

U dient de informatie op deze site niet als vervangend medisch advies te beschouwen. Indien u twijfels hebt over uw gezondheid of een gezondheidsadvies nodig hebt, dient u contact op te nemen met uw arts of professioneel zorgverlener.

Section Navigation

Additional information

Contact Us

Medtronic Nederland
Medtronic
Larixplein 4
5616 VB Eindhoven
Nederland
work
Voor algemene vragen:
Tel. +31 (0)45-5668000
Fax +31 (0)45-5668668
MEDISCH-INHOUDELIJKE VRAGEN?
NEEM CONTACT OP MET UW ARTS


Voor ziekenhuizen:
Tel. +31 (0)40-7117555
Fax +31 (0)40-7117522

Customer Care:
Diabetes:
E-mail
MITG (voorheen Covidien):
Tel. +31 (0)20-2061470
Orders MITG (Covidien):
E-mail
Overige producten van Medtronic: E-mail
Orders Medtronic:
E-mail

CareLink-helpdesk voor patiënten met een ICD, pacemaker of Reveal:
Tel. 00800-26663282
work
Voor diabetes-patiënten:

MiniMed Care Diabetes Nederland
(vragen over diabetesproducten):
Tel. 0800-3422338
Tel. +31 (0)45-5668291
Iedere werkdag van
08.30 - 17.00 uur
Netherlands